Roligt men jobbigt !

De va mysigt måste jag säga men de e jobbigt att ha att göra med en 3-åring å en 11-åring som beter sig som en 5-åring hehe. Jag älskar barn =) så lekte mest med dom två. Kanske ska berätta lite så ni hänger med. Mamma e svensk pappa e portugis ,jag har en lillasyster som e 16 , så jag har alltså pappas sida av släkten här vilket e farmor,farfar nåra kusiner å deras barn =). Jag har bott i sverige hela mitt liv fram tills februari iår då jag flyttade hit. Jag åkte ner för att spela fotboll å lyckades spela till mig ett kontrakt så därför blev jag kvar =)
Jag trivs bra , de e sol å varmt typ 320 dagar om året å jag får spela fotboll varje dag (förutom nu när jag e skadad så blir bara rehab å gym vilket e jävligt segt efter en månad). Självklart saknar man livet hemma , mamma ,syrran å mina kompisar men tack vare datorn håller man ju kontakten nästan dagligen vilket e skönt.
Så mitt liv här de består mest av fotboll men sola å bada förekommer ganska ofta också =). Sen så har jag två nya vänner =) två svenskar som kom ner nu i sommar för å spela med klubbens handbollslag , skitsköna grabbar från borås. Jag spelar i en klubb som heter Maritimo A-laget lirar i portugisiska högsta ligan men jag lirar i B-laget som spelar i 3:e högsta vilket e kul, då man får möta A-lag istället för andra B-lag. Innan jag kom hit spelade jag i Råsunda div.2 ,dom åkte ner till 3:an ida de känns tråkigt eftersom jag va med å tog upp dom i 2:an, laget har iofs förändrats totalt sen dess. Men önskar dom lycka till i 3:an. Så nu vet ni lite mer om mig , får se till att berätta lite nya saker varje dag e ju en del som man inte tänker på just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0