Pinsamt eller inte ?

Läste aftonbladets artikel om Pires en av dom största spelarna någonsin som säger horunge till en av domarna i förlust matchen mot Xerez i Spanska ligan. Pinsamt? visst pinsamt att en vuxen man säger såna ord , men kom igen fotbollsspelare e tävlingsmänniskor till 100% när inget går ens väg så blir man galen, så sjukt arg som jag inte tror en "icke-idrottare" ens kan förstå.
Sen måste jag ju vara ärlig och säga att jag spelat med vuxna människor i 5 år nu och inom fotbollen finns det få "mogna" personer visst utanför kan dom vara hur mogna som helst men när man kommer in i omklädningsrummet blir man ett barn igen, man gör de man älskar å man har alla polare där ,, när kvinnor inte e i närheten ska ni veta hur knäppa män är. Jag kan iaf säga att i vårat omklädningsrum är den mest barsliga och omogna spelaren äldst , vi har ett ungt lag men dom två äldsta e värst 29 å 23 år men man kan tro på 13 å 14 haha.
Jag tycker att en domare på så hög nivå måste förstå att de e adrenalinet som snackar å inte personen i sig. Pires menade inget illa och de va något som slank ur , så kommer de alltid vara , ge honom en liten böter å så ere klart. Man behöver inte göra nån grej av det tycker jag. Men var jag domare skulle jag inte anmäla situationen utan bara säga håll käften å spela =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0